eerste week geslaagd! - Reisverslag uit Gateside, Verenigd Koninkrijk van michelle stempher - WaarBenJij.nu eerste week geslaagd! - Reisverslag uit Gateside, Verenigd Koninkrijk van michelle stempher - WaarBenJij.nu

eerste week geslaagd!

Blijf op de hoogte en volg michelle

18 Mei 2016 | Verenigd Koninkrijk, Gateside

Tijd voor een nieuw reisverslag. Vandaag is mijn eerste vrije dag en terwijl ik dit zit te typen zie ik vanuit mijn luie bankje op de veranda iedereen werken en heen en weer rennen met voer, poep emmers, nieuwe dieren die binnengebracht worden noem het maar op. (Ergens ben ik wel jaloers)

Normaal zou je zeggen dat een vrije dag het hoogtepunt van de week is, nou voor mij geldt dat dus niet ik verveel me zo te pletter dat ik alsnog ben gaan helpen.

Maar laten we beginnen bij het begin. Vorige week maandag was mijn eerste werkdag, ik heb die dag samen gelopen met een ander meisje Tabatha dat hier ook verblijft als vrijwilliger. Zij heeft me de weg gewezen van hoe het reilt en zeilt hier.

Het is de hele week hier zo warm geweest dat we de deuren van onze cabins open moesten zetten om te luchten. Er werd wel gewaarschuwd om de bank die op je veranda stond voor de deur te schuiven. Dit vond ik nogal raar maar deed het toch maar wel. Nadat mijn eerste werkdag erop zat ging ik gauw even naar mijn cabin en ja hoor daar was de reden waarom je de bank er voor moest zetten. Een van de 3 Canadese ganzen die hier vrij rondlopen had ingebroken en zat op mijn bed. Nadat ik hem na buiten had gejaagd zag ik de schade. Hij had over mijn hele kussen gepoept!! urghh.

Ik heb een paar dagen buiten gewerkt en zo alle dieren leren kennen zoals Jack de ekster. Jack is een volwassen ekster de niet meer terug kan naar het wild. Elke ochtend krijgt hij 3 kuikens die hij netjes uit je hand pakt.

Daarnaast hebben we hier 5 volwassen vossen en 2 otters die ook niet meer terug kunnen naar het wild. Een van de vossen McDonald is net een hond. Als je binnen komt rent ie al op je af om hem aan te halen en te knuffelen. Hij kan nog net niet apporteren

Het leukste van de afgelopen week was toch wel het werken in het ziekenhuis. We hebben op het moment meer dan 30 jonge vogels van enkele dagen oud tot enkele weken oud. Zij moeten elk half uur met de hand gevoed worden. De leukste om te voeren zijn toch wel de baby uilen. (Stiekem is iedereen leuk om te voeren zelfs de duiven)

Verder heb ik afgelopen week samen met Christina een autopsie gedaan op het jonge kale konijntje dat plotseling is overleden. Het bleek dat zijn longen vol met bloed zaten... hoe? Dat weten we ook niet. Ook heb ik nog meegeholpen met het maken van een rontgen foto bij een of andere vink soort die een botbreuk had in zijn vleugel. Uiteindelijk is hij gevoerd aan de vossen want een breuk naast het gewricht is niet meer te redden.

Het was een mooie eerste week met super mooi weer. Ik heb zelfs een bruin kleurtje gekregen.

  • 18 Mei 2016 - 18:38

    Ilona:

    Leuk om te lezen :-) , vooral het stukje van de inbrekende gans hahaha lol .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

michelle

Actief sinds 13 Okt. 2015
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 2524

Voorgaande reizen:

06 Mei 2016 - 18 Juli 2016

Schotland

Landen bezocht: