gekkenhuis ! - Reisverslag uit Gateside, Verenigd Koninkrijk van michelle stempher - WaarBenJij.nu gekkenhuis ! - Reisverslag uit Gateside, Verenigd Koninkrijk van michelle stempher - WaarBenJij.nu

gekkenhuis !

Blijf op de hoogte en volg michelle

25 Mei 2016 | Verenigd Koninkrijk, Gateside

In de afgelopen week is er zoveel gebeurd dat ik niet weet waar ik moet beginnen met mijn verhaal.

Het begint hier langzamerhand een gekkenhuis te worden maar wel een heel leuk en gezellig gekkenhuis. Het is namelijk starling season oftewel het spreeuwen seizoen. Op het moment zitten er bijna 50 spreeuwen van verschillende leeftijden in the main hospital. Sommige moeten nog met de hand gevoerd worden. De andere niet meer, maar moeten wel 2x per dag verschoond en vers voer en water versterkt worden. En geloof me dat is aan de ene kant het leuke en aan de andere kant het irritantste moment van de dag. Meerdere keren hoor je dan iemand schreeuwen starling on the loose!! Dus dan weet je dat het weer tijd is om spreeuwen te vangen. Ik hoop dat ze gauw naar buiten verhuizen!

Afgelopen week werd een van de werknemers ziek en hebben we om de beurt haar late shifts overgenomen. Ik heb 's ochtends gewoon normaal gewerkt en dan had ik 's middags vrij. Wat goed uitkwam want het was een hele warme dag voor de schotse maatstaven en heb ik dus lekker de hele middag in de zon gelegen en blijkbaar ben ik ook in slaap gevallen. Het was anders dan normaal om de late shift te draaien. Elk half uur moesten de allerkleinste gevoerd worden en tussendoor de nieuw binnengebrachte patienten onderzoeken etc. Die avond kwam er een baby vos binnen die volgens de mensen die haar binnen brachten blind was. na wat onderzoekjes zijn we tot de conclusie gekomen dat ze volledig blind is aan haar linkeroog en heel slecht ziet met haar rechter oog. Ze doet gewoon alles met haar neus en gehoor. Tot nu toe doet ze het super dus het is afwachten wat we gaan doen met haar.

Verder is er deze week een zeekoet binnengebracht die sterk vermagerd was. Niet lang daarna is het helaas overleden. Dit keer heb ik gekeken hoe de dierenarts een autopsie uitvoerden. We konden in eerste instantie niks vinden totdat we bij haar slokdarm kwamen. Het zat vol met nematoden van het contraceacum sp soort die nog steeds leefde en lekker rond krioelde.
Daarnaast is er afgelopen week een nest met baby molletjes binnen gebracht. Helaas heeft er geen een het overleefd en heb ik een autopsie gedaan op 2 van de molletjes 1 om te kijken hoe de anatomie werkte / uitzag en dan met name de voorpoten, aangezien het net andersom werkt dan bij de meeste dieren. De tweede was vanwege de blauwe plekken die het had en inderdaad het arme beestje had bijna overal bloedingen in het weefsel.

Een ander leuk hoogtepunt van mijn week was (niet zo leuk voor het dier) dat er een zeemeeuw binnen werd gebracht met een schotwond aan zijn vleugel, je kon makkelijk voelen dat de radius gebroken was. We hebben daar een x-ray van gemaakt en helaas zat de breuk en de kogels te dicht bij het gewricht en hebben we hem geëuthanaseerd.

Gister werden we opgebeld door een basisschool dat ze een gewonde meeuw hadden op de speelplaats. Volgens hen was het aangevallen door een groep kraaien. Toen we daar aankwamen wees de directrice ons de plek waar de meeuw was. Geluk voor ons dat ze een doos erover heen hadden gedaan. Anders hadden we het hele veld over moeten rennen om het te vangen. Want man.... wat was dat beest fel zeg. Bij terugkomst hebben we hem wat beter onderzocht en zover we konden zien was er niks loos met hem. Voor nu houden we hem nog even binnen, maar als het goed is mag hij over een paar dagen weer de wijde wereld in.

Vandaag was mijn vrije dag en het is al de hele week zo'n mooi weer. Ik dacht laten we eens een goed voornemen hebben en eens in de omgeving gaan fietsen door het mooie landschap....... Dit was een grote foutttt. De heen weg was wel oké maar de terug weg... Pfff heb nog nooit zo veel bergen en slechte hobbelige wegen gezien en daarbij hielp het kneiterharde zadel ook niet.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

michelle

Actief sinds 13 Okt. 2015
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 2527

Voorgaande reizen:

06 Mei 2016 - 18 Juli 2016

Schotland

Landen bezocht: