Destination: Edinburgh - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van michelle stempher - WaarBenJij.nu Destination: Edinburgh - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van michelle stempher - WaarBenJij.nu

Destination: Edinburgh

Blijf op de hoogte en volg michelle

01 Juli 2016 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Mijn reis zit er bijna op, nog iets meer dan 2 weekjes te gaan. Daarom ben ik op mijn vrije dag naar Edinburgh geweest. Zodat ik toch nog een deel van Schotland heb gezien. Ik ben net als in Glasgow met de hop on hop off bus geweest, zodat ik makkelijk overal in Edinburgh kom en zo alle belangrijke bezienswaardigheden heb kunnen bewonderen, met een live tour guide. Nadat ik de hele tour had gehad ben ik bij halte 7, Edinburgh Castle uitgestapt. Want ja een trip naar Edinburgh is niet echt een trip als je Edinburgh Castle niet heb bezocht. Het kasteel ligt midden in de stad op de hoogste bergformatie, zodat het over de hele stad uitkijkt. Het is een belachelijk groot kasteel / terrein, maar wel een belachelijk mooi kasteel / terrein. Zo kon je zien hoe de guards vroeger in hangmatten sliepen en hoe de mensen in gevangenschap leefden. Ook heb ik de slaapkamers van Queen Mary gezien. Daarnaast heb ik een route gelopen die het verhaal vertelt van Edinburgh Castle, met wassenbeelden die het verhaal vertolkte. Het hoogte punt van die route was toch wel de kroonjuwelen, helaas mochten er geen foto's genomen worden.... Het grappigste was wel de honden begraafplaats. Er lagen minstens 15 honden die vroeger op het kasteel hebben gewoond of gewerkt.

Nadat ik het kasteel had gezien. Ben ik met de hop on hop off bus naar het souvenir winkelgebied gegaan. Ik heb ze zowat allemaal bezocht en natuurlijk te veel souvenirs gekocht voor thuis.... haha....
Na het shoppen heb ik het National Museum bezocht, aangezien ze een grote expositie over wildlife hadden. Ze hadden echt van alles, een walvis schedel, een T-rex (jammer dat deze niet tot leven kwam... haha) en nog veel meer. Het grappigste was wel de weegschaal, zo kon je zien of je even zwaar was als een bepaald dier. Volgens de weegschaal ben ik even zwaar als een reuzenmiereneter..... hahahaha.

Nadat ik alles gezien had ben ik met de bus weer terug gegaan naar het centrum van de stad en heb ik nog wat gewinkeld voor mezelf en natuurlijk naar Mcdonalds geweest......

Ik had de trein van 6u terug. De totale reis zou net 2 uur duren. Het koste me uiteindelijk 4u om terug te komen! Allereerst had de trein een technische fout waardoor we een uur stilstonden in the middle of nowhere. Toen het eindelijk opgelost was heb ik de bus tijden nog maar eens gecheckt, ik had 15 minuten de tijd om van centraal naar het bus station te lopen. Het koste me 10 minuten, dus eenmaal op het busstation aangekomen bleek dat de tijden op het station anders waren dan online, dus moest ik meer dan een uur wachten op de volgende bus ...ggrrr.... Eindelijk om 10 over 9 had ik de bus terug, maar ja het kon nog erger. Daar stonden we dan in de file op de snelweg..... Om 10u was ik dan eindelijk bij de bushalte waar ik mijn fiets had neergezet die ochtend. Maar ja ik was nog niet terug want ik moest nog 20 minuten fietsen naar Hessilhead. Dus eindelijk na meer dan 4u reizen was ik eindelijk thuis... Het was een hele lange vermoeiende dag, maar wel een hele leuke dag!

In mijn vorige blog vertelde ik over een baby dolfijn, 2 dagen later kregen we er nog een binnen die zelfs nog jonger was. Waarschijnlijk net een week oud. Hoe of wat weten we niet, dus is het afwachten tot de autopsie.

Over autopsies gesproken ik heb van de week een gedaan op de een egel. Het was niet echt een autopsie want ik wist dat het net 10 minuten geleden geëuthanaseerd was aangezien het een enorme mammatumor had aan een tepel wat helaas niet meer te redden was. Maar ik wilde weten hoe het er van binnen uitzag bij een egel. Dus heb ik het opengesneden en ben tot de conclusie gekomen dat het er vrijwel het zelfde uitziet als elk ander zoogdier. Het enige wat mij duidelijk opviel is dat hun vet een heel apart kleurtje heeft namelijk geel en dan het viezige gal kleurige geel. Het blijkt dus dat het eigenlijk bruin is wat voor na de winterslaap gebruikt wordt. Aangezien ze dan weinig vetvoorraad hebben.

Van tijd tot tijd krijgen we huisdieren binnen een paar weken geleden was het een konijn, maar afgelopen week was het een afrikaanse pygmee egel. Zij is al 4 jaar oud en de eigenaren konden of wilde niet meer voor haar zorgen. Nadat we de doos openende wisten we waarom, plat gezet was het een *** beest hij gromde en hapte naar je, zelfs op foto’s kijkt ze boos. Ondanks alles kon Ellis het niet laten en nam ze het mee naar huis. Ik begrijp nog steeds niet hoe ze het deed, maar zij is van een bengel naar een engel gegaan. Wij nemen altijd huisdieren aan en zoeken er een nieuw goed tehuis voor, aangezien sommige mensen het anders gewoon aan de kant van de weg zetten. We staan er niet om te springen dus proberen we het altijd een beetje te dimmen, want we zijn nog altijd een wildlife center en geen asiel.

Het meeuwen seizoen is nog altijd in volle gang en we krijgen met de dag steeds meer, op het moment hebben we meer dan 100, van hele kleintjes tot al aardig grote meeuwen. Daarnaast is het zwaluw seizoen begonnen, ze zijn toch zo schattig, de kleintjes, ze klimmen op je hand en in je trui wanneer ze honger hebben. Ook is deze week het vleermuizen seizoen van start gegaan, we hebben op het moment wel 15 volwassen of jong volwassenen en zeker een stuk of 8 pups die door een piepkleine pipet melk krijgen.

Donderdag middag kwam er een kuifeend binnen die een vishaak in haar nek had. Het was vrij gemakkelijk om die er uit te halen. Ze kreeg wat pijnstillers en wat antibiotica. Een paar uur later had ze een ei gelegd. Gelukkig was het niet bevrucht. Diezelfde avond hebben we haar vrijgelaten in de quarry.

Afgelopen week kwam er een egel binnen met een enorm abces op haar buik. Aangezien het al aardig laat op de avond was hebben we 2 spuiten met pus er uitgezogen. De volgende dag hebben we haar onder narcose gebracht en het abces opengesneden….maar jezusmina, we hadden niet verwacht dat het zo’n groot abces was. we hebben bijna een hele keukenrol vol met pus en vocht eruit gehaald. Daarna hebben we een drain aangebracht en 2 dagen laten zitten. De drain heeft goed zijn werk gedaan, er was geen vocht meer te bekennen. Ze is nu nog aan de antibiotica en doet het uitstekend.

Afgelopen nacht, of eerder gezegd vanochtend heel vroeg werd ik wakker van iemand die aan het rennen was. Aan het geluid te horen was het Edina en toen ik op de wekker keek was het 5 uur ’s ochtends, what the hell was zij aan het doen op dat tijdstip. Bleek dus dat er iemand een vossen welpje had gebracht en op Edina’s deur had geklopt. Het welpje was geraakt door een trein en een deel van zijn staart kwijt. Teresa, onze dierenarts heeft helaas een deel van zijn staart moeten amputeren, maar hij doet het uitstekend en eet voor 10.

Dit weekend doe ik de late shifts. Wat eigenlijk best wel leuk is aangezien het weer eens wat anders is dan de normale dienst. Het mooiste is nog wel dat ik eindelijk een klein beetje kan uitslapen, totdat de vossen achter mijn hutje beginnen te spelen en god mag weten wat nog meer.

Ow en we passen deze week op de 3 ratten van Jodie aangezien zij op vakantie is deze week. Tabatha en Edina vinden het geweldig.. ..ik.. ..niet zo….. hahaha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

michelle

Actief sinds 13 Okt. 2015
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 2530

Voorgaande reizen:

06 Mei 2016 - 18 Juli 2016

Schotland

Landen bezocht: