Rustig weekje - Reisverslag uit Gateside, Verenigd Koninkrijk van michelle stempher - WaarBenJij.nu Rustig weekje - Reisverslag uit Gateside, Verenigd Koninkrijk van michelle stempher - WaarBenJij.nu

Rustig weekje

Blijf op de hoogte en volg michelle

22 Juni 2016 | Verenigd Koninkrijk, Gateside

Afgelopen week was een vrij rustig weekje maar wel een week vol met primeurs !

Allereerst kwam de SSPCA langs met een vleermuis en haar baby, eenmaal aangekomen bleek dat mama midden in haar bevalling zat. Normaal zou je een baby vleermuis niet zo snel tegen komen en al helemaal niet als ze aan het bevallen is. Het probleem was dat de pup vastzat, dus David heeft haar een handje geholpen en nu is hij officieel pappa Batman !!

Een ander bijzonder iets was dat we in 3 dagen tijd 4 grote bonte spechten binnen kregen. Helaas hebben 3 ervan het niet overleefd. Ze zijn niet bedreigd of iets, maar toch is het wel heel bijzonder om 1 tegen te komen laat staan 4.

In mijn vorige blog had ik het er over dat we een egel hebben die 5 kleintjes heeft, ik heb ze nog steeds niet live gezien en daarnaast hebben we nog 2 andere egels die of al bevallen zijn of op het punt staan te bevallen. Ook hebben we nog 5 andere, wat al oudere baby egels waarvan de moeder is doodgereden.

Een andere bijzondere patiënt van de afgelopen week was een kerk uil. Ik weet niet wat er precies gebeurt is maar hij kwam binnen met een gebroken poot. Dus Teresa de dierenarts heeft er een x-Ray van gemaakt en hebben het toen ingespalkt en dan zouden we hem een paar dagen later als hij wat aangesterkt was opereren, maar helaas heeft hij de nacht niet overleefd.

Eindelijk hebben we de DNA uitslag binnen van de kitten / wild cat. Hij is voor 32 tot 40 procent wild cat. Het percentage moest hoger zijn dan 70 om als een echte wild cat door te gaan. Aan de ene kant zijn we wel blij dat het geen volbloed is aangezien we hem nu wat langer kunnen houden en mee kunnen knuffelen en spelen, maar aan de andere kant is het toch wel jammer aangezien de wild cat populatie steeds meer achteruit gaat. Als zijn percentage hoger lag dan zou hij in een fokprogramma terecht komen (lees dierentuin). Al met al is het niet duidelijk wat we er mee gaan doen. 1 ding is zeker, een lief klein schattig katje is hij in ieder geval niet!

Daarnaast is er een grauwe gans binnengekomen en het verhaal gaat dat waar zij gevonden was meer dan 20 andere dode ganzen lagen en ook haar kleintjes. Wij vermoeden vergiftiging aangezien haar hele groep plus haar kleintjes dood zijn. Dus hebben we haar wat kool gegeven zodat het gif als het er is verdreven word. Het is nu een paar dagen geleden dat zij binnen kwam en zover wij kunnen zien doet ze het goed. Dus duimen maar dat alles goed komt met haar.

Een paar maanden geleden is er een velduil binnengekomen dat geraakt was door een plezier vliegtuigje en een ernstige botbreuk had in zijn vleugel. De breuk is mooi genezen maar hij heeft nog steeds problemen met vliegen. Vorige week zijn we begonnen met vlieglessen. In feite is het net een vlieger.

Vandaag werden we opgebeld over een baby dolfijn. Dus Jodie en David zijn er heen geweest en de dierenarts heeft het helaas geëuthanaseerd. Hij was amper 2 weken oud en nog steeds op moeders melk. Alleen was moeders nergens te bekennen en dan had je nog het feit dat hij aan het verdrinken was aangezien zijn longen vol met water zaten.

En mijn klusje van de week is om de 2 schuren vol met boeken te sorteren en netjes in dozen te stapelen. De slechte oude boeken gaan allemaal naar het vuur en ik zit al op 4 volle kruiwagens. Ik heb tot 2x toe de jackpot gevonden. De eerste was een Christmas almanak dat 85 pound waard is en nog een boek over de Queens Mother dat 90 pound waard is. Die gaan dus op Ebay en hopelijk worden ze snel verkocht en het geld wordt bij het bedrag van de open dag opgeteld.