You only live once !! - Reisverslag uit Gateside, Verenigd Koninkrijk van michelle stempher - WaarBenJij.nu You only live once !! - Reisverslag uit Gateside, Verenigd Koninkrijk van michelle stempher - WaarBenJij.nu

You only live once !!

Blijf op de hoogte en volg michelle

01 Juni 2016 | Verenigd Koninkrijk, Gateside

Je zou denken dat het hier koud en nat is, nou dat is het absoluut niet.
We hebben nu voor de 2e keer in een maand tijd een hittegolf.

Vanaf het begin zei ik al dat ik wilde zwemmen in de quarry, een groot meer met meters hoge rotsformaties eromheen. Vandaag was dus de dag dat ik besloot om te gaan zonnen en te gaan zwemmen. Zo gezegd zo gedaan. Ondanks dat iedereen me crazy vond dat ik het ging doen(Heb ik het toch gedaan), waarom? Daar kwam ik aan het einde van de middag achter. Ik heb de hele ochtend en begin van de middag lekker liggen zonnen en poedelen in de quarry. Aan het einde van de middag ging ik terug om wat te eten en kwam er achter dat Edina een vrije middag had. Dus uiteindelijk zijn we samen naar de quarry gegaan. Na wat enige twijfels zijn we uiteindelijk zwemmend overgestoken naar de andere kant van het 'meer', want zo ver was het niet..... Nou toen we halverwege waren hadden we een beetje spijt want we hadden geen energie meer! Gelukkig was er een grote rotsformatie midden in het meer waar we even op adem konden komen. Uiteindelijk hebben we het gehaald en zijn we terug gegaan. Iedereen vond ons gekken en waren blij dat er niks gebeurd is. Wat ik raar vond want er is geen stroming of gevaarlijke beesten die onderwater leven. Dus besloot ik om het woord quarry maar eens te vertalen en toen begreep ik het. Quarry betekent dus steengroeve. Bleek dus dat we in een oude steengroeve hebben gezwommen! Wat ook de mega rotsen meteen verklaard.

Volgende week zondag is het hier opendag en mag iedereen een kijkje komen nemen achter de schermen. Tussen het verzorgen door zijn we druk bezig met het schilderen van alle verblijven, cabins, panelen noem maar op. Zodat alles er gelikt uitziet op de opendag.

Afgelopen week hadden we 4 herten oproepen binnen 12 uur. Met oproep nummer 5 mocht ik mee met de ambulance. De politie vertelde ons dat er een hert op een oud veldje van de vorige basisschool was. Eenmaal aangekomen dachten we dat we verkeerd zaten. Want het was een mega groot veld en het hert leek niet gewond o.i.d. Het rende van hot naar her en weer terug. No way dat we hem zouden vangen. Na een uur liggen bakkeleien besloten we om het hert te laten waar hij was en alle poorten op slot te doen met hangsloten, zodat mensen met hun honden weg zouden blijven. De vrouw die tegenover het veld woonde zou voor ons 's avonds het hek open zetten zodat het hert vanzelf terug zou gaan naar waar hij vandaan kwam. De volgende ochtend belde ze voor een update, iemand had het arme beestje neergeschoten en achtergelaten. Misschien hadden we het achteraf toch moeten vangen.

Verder zijn bijna alle spreeuwen eindelijk naar buiten verhuisd en is het een stuk rustiger en stiller in the hospital. Daarnaast hebben we ook de baby uilen, eksters en kraaien naar buiten verhuisd.

Gister hadden we een nogal stressvol middagje. Terwijl Abby en ik aan het schilderen waren zagen we de ganzen helemaal flippen en daarna iets rood onder het schuurtje kruipen. Bleek dus dat een van de wat oudere baby vossen te zijn ontsnapt. We hebben het geprobeerd met vangstokken, netten, kuikens echt alles en het werkte allemaal niet, wat eigenlijk een goed ding is aangezien ze weer terug gaan naar het wild. Uiteindelijk hebben we besloten om planken uit de vloer te trekken, om zo het beestje te pakken te krijgen. Gelukkig waren we er op tijd bij en hebben we hem weer veilig terug in zijn verblijf gezet en de ontsnappingsroute dichtgetimmerd.


  • 01 Juni 2016 - 21:32

    Ilona:

    Hahaha, volgende keer zwembandjes om haha.

    Wat ontzettend zielig zeg dat iemand het in zijn/ haar botte kop haalde om het hertje af te schieten. Wat zijn sommige mensen toch een ellendelingen !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

michelle

Actief sinds 13 Okt. 2015
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 2534

Voorgaande reizen:

06 Mei 2016 - 18 Juli 2016

Schotland

Landen bezocht: